אני כל הזמן חושבת שהוא בוגד בי

בשנים הראשונות שלי כחוקר פרטי השקעתי מאמצים רבים כדי לפתח מיומנות ולרכוש כלים מתאימים לאיסוף מידע וחשיפת ראיות, מתוך אמונה שזה מה שנדרש ממני באופן מקצועי. אחרי לא מעט שנים, וביחוד כשהתבססתי בנישה של גילוי בגידות, הבנתי את הדברים מעט אחרת. מעבר לעובדה שיש נחיצות להיות מקצוען, הרי שלא מעט אנרגיה מוקדשת להבנת התנהגות אנושית, ובכדי לכוון את לקוחותיי לעבר פתרון יעיל במשבר שלהם.

פרשנות מחשבות ורעיונות: האתגר בוויכוחים

אחד הדברים שהכי קשה להתווכח איתם אלו מחשבות ורעיונות, ולא משנה של מי, ולכן זה יקרה גם עם לקוחות. חשוב להבין שכל מחשבה באה ממקור כלשהוא, וזה לאו דווקא זה שאנו חושבים או מתכוונים אליו. לפעמים המקור מגיע ממשהו שאנו מזהים, רואים או שומעים, וגם במקרה האלו אנו נוטים לפרש את זה למקום כלשהוא שהוא נטו שלנו. לכן זו הפרשנות שלנו והיא לא בהכרח מייצגת את הנתון העובדתי. לדוגמא, הבעל שלך יצא לשוחח בפרטיות במרפסת, משהו שבדר"כ לא קורה. את השיחות הוא תמיד מנהל לידך, חוץ מהפעם. מחצאי מילים שאת שומעת וניתוח תנועות הידיים שלו, מתגנבת לה מחשבה רעה שאולי מתפתח אצלו אופי של בוגד וייתכן והוא משוחח עם המאהבת שלו. כשאת פונה אליו ושואלת אותו עם מי הוא דיבר, הוא מגיב בכעס ולא מספק לך תשובה בכלל. כדי שלא אובן לא כהלכה, התקרית בוודאות שלילית וזה גם לא נראה טוב, אז זה לא הוכחה ודאית לקיומו של רומן. יש עוד אפשרויות שיגרמו לבעל שלכן לשוחח בפרטיות במרפסת ולהגיב בחריפות.

זיהוי המקור האמיתי של החשדנות

עוד דבר שנתקלתי בו בפגישות הרבות כל כחוקר בגידות מול לקוחות, זה שלפעמים המקור בכלל הוא משהו שמזכיר לנו דבר אחר לגמרי מהעבר, רק כי אנו מזהים סממנים דומים, וגם אז זה יגיע למקום עם הפרשנות האישית שלנו. למשל, בזמן האחרון בעלך חוזר הביתה מאוחר מהרגיל באמתלה של פרויקט חשוב כלשהוא בעבודה. מין תקופה כזאת. את נזכרת שפעם אחותך סיפרה לך על רומן שהיא ניהלה עם גבר אחר, וכדי שבעלה לא ירגיש היא הייתה מספרת לו שהיא מתעכבת בעבודה. אפילו שאלו אנשים, תקופות ואירועים שונים, המיינד עשוי לחבר את האירועים יחד, ולגרום לך לחשוד בבעלך.

לכן, כל דבר עשוי "להדליק" חשדנות, וזה עשוי להיות מבלבל ומטעה, כי אחד הדברים הקשים הוא לזהות את המקור האמיתי של המחשבה הרעה שכרגע יש לי. אם מישהי מספיק אמיצה ובשלה, והיא הגיעה לשלב שבו היא כבר פונה לחוקר פרטי, הרי שללא קשר לחשיפת האמת, היא לראשונה מקבלת נקודת מבט רחבה יותר, שבין היתר מאפשר לה לבחון את הסיטואציה אחרת ואולי להבין שהיא טעתה במחשבה מלכתחילה, והיא עשתה הקשרים לא נכונים. יחד עם זאת, חשוב להבין שחוקר בגידות הוא לא נביא, והוא לא בהכרח יודע לזהות מצב טוב יותר מאשר אתן, אבל אין ספק שחוסר המעורבות הרגשית שלו, והיכרות רבה של מקרים דומים נותנים לו יתרון מסוים מאשר למי שחושדת בעצמה.

בלי קשר, וזו נקודה יותר חשובה, שלא משנה מה המקור לחשדנות, זה נטו להבין שנכון להרגע הבעיה האמיתית היא שאת במצב הזה, ושאת חושבת כל הזמן שבעלך בוגד בך. ובזה צריך להתמקד ולטפל. המשמעות של חשדנות היא לחשוב שמשהו רע קורה, אבל זה עדיין רק לחשוב ולא לדעת. כמו שרשמתי קודם, אפשר להתווכח עם דיעות, רעיונות, מחשבות, השקפות, אמונות, וקשה להתווכח עם עובדות ומידע אמיתי. זה כבר עשוי להעיד על הפתרון הראוי לבעיה. הדרך היחידה לצאת מחשדנות הוא לדעת. להפוך את זה לודאות. לשאוף להגיע לאמת. זה לא אומר שחייבים חוקר פרטי בשביל זה או חושף בגידות מומחה, אלא רק שחייבים לעשות צעדים אופרטיביים לדעת את האמת. אישה שיודעת את האמת לא חושדת יותר – היא יודעת !

היתרונות הרבים הקיימים בטיפול של חוקר פרטי במחשבות על בגידה

היתרון בשימוש בחוקר פרטי הוא אך ורק נסיון. חוקר בגידות עשה את זה מאות פעמים קודם, ולכן סביר שידע לעשות את זה גם בפעם הבאה. פעם היה לי קשה מאד להסביר לאנשים למה זה כל כך הכרחי ונחוץ איש מקצוע מיומן ומתאים, עד שהתחלתי לרוץ (לטובת ספורט). שאפתי להגיע לעשרה ק"מ של ריצה, והמחשבה הייתה מאד פשוטה. אני אתחיל ממשהו קצר ובאופן הדרגתי אוסיף כל פעם עוד מרחק או קצב או כל דבר דומה. חבר שהיה לצידי, שראה שאני לוקח את זה ברצינות, המליץ לי לקחת מאמן לכמה שיעורים ואני ביטלתי אותו. בשביל מה אני צריך מאמן בשביל לרוץ ?! אלא פשוט רצים וזהו. אחרי כמה ריצות קצרות, החלו לי שברי ריצה ברגליים, ולמעשה זה השבית אותי למשך חודש ימים של פעילות. כשדיברתי עם איש מקצוע, הוא ישר זיהה מה עשיתי לא נכון. הוא הכיר את זה מנסיונו הרב, וזה גרם לי להבין מה כוחו של ידע, ומה הוא נותן למישהו אחר. במקרה שלי, הוא היה יכול לחסוך לי זמן פציעות. אותו הדבר בדיוק זה עם חקירה ואיסוף מידע. השימוש בחוקר פרטי מגדיל משמעותית את הסיכויים לעשות את זה מהר ויעיל, ולחסוך מלא "זמן פציעות".

לסיכום, אף אחת לא יכולה באמת לשלוט על המחשבות שלה, לרבות אותן אלו שגורמות לה לחשוב כל הזמן שבעלה בוגד בה. מה שכן יש לך שליטה זה על הפעולות שתעשי מאותו רגע, והאם הן מוצלחות ומקדמות אותך לשלב הבא, לחשיפת האמת, בין אם היא תהיה מרגיעה או כואבת. 

אני כאן לרשותכם

השאירו הודעה ואענה בהקדם!

מאמרים נוספים

לרשותכם לאורך כל הדרך

אז מה כבר יכול להדהים חוקר פרטי שכבר ראה הכל ?

עוד רגע תדעו.

עד אז, תנו לי לקחת אתכם למסע מטורף בין שקרים לאמת, בין מרכזי "נשים עובדות" לארכיונים מאובקים משנות החמישים, בין חדרי לידה לבתי קברות, בארץ ובחו"ל. נפגוש קבצנים, נפגוש מיליונרים, ולעיתים נפגוש את שניהם באותו אדם. יחד נפצח את התעלומות ונגלה כמה מהטריקים הסודיים שרק חוקרים פרטיים יודעים.

כאן תגלו כמה מסיפורי החקירות האמיתיים, המרגשים, המצחיקים והכואבים ביותר שתשמעו אי פעם. סיפורים מהחיים ושל אנשים אמיתיים, שאיבדו מישהו יקר והיו חייבים חוקר פרטי כדי למצוא אותו ולעשות לעצמם קלוז'ר בשביל הפצע הפתוח בנפשם.

ויש כאן גם סוד נוסף, ענק, שאפילו אני לא ידעתי עליו. והתפקיד שלקחתי על עצמי בחיים הוא לדעת.

סאם זיברט, חוקר פרטי ובעל משרד חקירות ידוע, כותב טור קבוע בעיתונות מזה 20 שנה. בספר ביכורים זה הוא חושף את פרטי התעלומה המסתורית שליוותה אותו כל חייו.