כיצד לתפוס בגידה?

בשלושים שנות פעילותי כחוקר פרטי, הצגתי את עצמי פעמים רבות מול קהלים חדשים. לרוב, התגובה היא זהה והיא מלווה במבט של הפתעה. לפעמים אני שוכח את העובדה שמה שבחרתי כמקצוע בשבילי, עבור אנשים מן המניין הוא לא שגרתי בכלל, ולכן הם משתהים שקיים בכלל דבר כזה שנקרא חוקר פרטי. ואז תמיד תגיע השאלה הבאה: יש הרבה בגידות?

השפעת השאלה "האם יש הרבה בגידות" על תחושת ההוגנות והסקרנות?

אז דווקא כאחד שמתמחה בגילוי בגידות, קל לי לענות על שאלה כזאת, אבל יש משהו בתשובה שלי שלא תהיה הוגנת כלפי הציבור הרחב אם לא אוסיף לזה הסבר קצר. זה כמו לשאול רופא בחדר מיון אם יש הרבה חולים. מן הסתם, פוטנציאל החשיפה שלו לחולים הוא רחב מאד מתוקף תפקידו. לכן, התשובה היא כן. יש הרבה בגידות בארץ ובעולם, אבל זה לא אומר לרגע שכולם בוגדים, אלא רק זה שחוקר בגידות נחשף אליו הרבה יותר מאשר האדם הממוצע.

אני יכול להבין את הסקרנות של אנשים. זה בהחלט נחשב לנושא מעניין ובין המרכיבים שהכי מושכים את תשומת הלב זה כיצד תופסים בגידה? ואם אפשר לרגע לתהות למי חשוב לדעת את זה, אז זה לא רק עבור גבר ואישה שבגידה היא לא חלק מסולם הערכים שלהם, אלא כמובן גם עבור אילו שהדבר עצמו לא זר להם ובחייהם ואולי היו רוצים ללמוד כיצד להיזהר יותר.

מבחינה מבצעית, דרך הפעולה הנפוצה ביותר לגילוי בגידות היא ביצוע של מעקב. זה נכון שקיימים גם פתרונות טכנולוגיים, שמהווים מעין קיצור דרך, אבל לכל פתרון שכזה יש יתרונות וחסרונות, שחשוב להבין אותם לפני שנעזרים בהם. בלי קשר, חשוב גם להבין את הפן החוקי של כל דבר.

מבחינתי, כחוקר בגידות חשוב להבין שכל תיק חקירה הוא לגופו של מקרה. אחרי שחקרתי אלפי מקרים, ואפילו שיש מצבים רבים שחוזרים על עצמם, לכל תיק חקירה יש אופי מסוים ומרכיבים שונים, שמשפיעים על היכולת לתפוס בפועל מעשה של בגידה, באופן שלא ישאיר ספק לאותם לקוחות ששוכרים את שרותיי.

אז מה הסוד של חוקר פרטי ? האמת, זה לא מסוג החקירות שדורש ידע מיוחד, למעט מקרים מורכבים במיוחד, אלא שם המשחק הוא ניסיון עם סבלנות. חוקר שמתמחה בגילוי בגידות, מקבל מלקוחותיו בכל פעם מחדש את ההזדמנות "להתגלח" על המקרה שלו וכך הוא משפר את המיומנויות שלו, ומצליח כל פעם מחדש לספק את "הסחורה".

נקודות מרכזיות בגילוי בגידות

מכיוון שקשה לדבר בקצרה על גילוי בגידות, אנסה לגעת בקצרה בכמה דברים נפוצים. הדבר הבסיסי הוא הסיפור של הלקוח. באופן טבעי, לקוח שמגיע למשרדו של חוקר פרטי הוא קודם כל טעון רגשית. לכן הוא נוטה לשים על השולחן את כל הסיפור האישי שלו, לרבות היסטוריה של היחסים, מה גרם לו/לה לחשוד, מה הוא ניסה בכוחות עצמו עד לאותה נקודה, אבל הכי חשוב זה לשטוח את כל התחושות הרגשיות שנלוות לזה לרבות הסבל מהחשדנות, הפגיעות, ההשפלה, העלבון וגם הזלזול באינטליגנציה.

אופן הפעולה של חוקר בגידות

חוקר בגידות חייב להבין שחלק מהתפקיד שלו הוא להכיל את הסיטואציה הרגשית של הלקוח שלו, ויחד עם זאת לשלוף במיומנות רבה מתוך המלל הרב את הנתונים העובדתיים ולנטרל את כל רעשי "הרקע" שמסביב. על פניו זו משימה פשוטה, אבל זה לא ככה בכלל. המכשול האמיתי של גילוי בגידות הוא לפעמים הלקוח עצמו, שמעבר לכל מה שהוא מרגיש, הוא מעלה שני קשיים: האחד, קשה לו לסמוך על חוקר פרטי לאור זה שהוא מראש במצב של חשדנות כלפי בן זוג, והשני, שהוא מפתח "תחושה" או "ידע" איך אפשר לחשוף את הבגידה במקרה שלו, וזה אחרי שהוא לא הצליח כמה פעמים בכוחות עצמו.

אז סיפור הלקוח מלמד חוקר פרטי מיומן איפה ההזדמנויות האמיתיות של הבוגד הפוטנציאלי לנצל את הזמן שלו לטובת מעשה של בגידה. מקרה קל לדוגמא, זה כאשר לקוחה סיפרה לנו שעל אף שהיא מאד חושדת עדיין אין לבעלה הזדמנות לבגוד בה, וזאת מכיוון שהעבודה שלו לא מאפשרת לו לצאת במהלך שעות העבודה, בערב הוא תמיד בבית, ורק בימי שני שהוא הולך לשחק פוקר עם חברים. מכיוון שאחד השחקנים בשולחן הוא בן משפחתה, היא יודעת ממנו שבעלה פוקד קבוע את שולחן ההימורים.

חוקר בגידות לוקח בחשבון את מה שהיא עדיין לא יודעת. בן משפחה הוא לא בהכרח מקור מהיימן ואמין למידע הזה. אחוות גברים עשויה לגבור על הלויאליות, ובלי קשר, בן המשפחה עשויה להיות משוטה כי במקרה הספציפי של בעלה, הוא אכן מגיע קבוע לשחק קלפים, אבל עוזב את השולחן מוקדם יחסית, בשעה שיש לו עצירה נוספת לטובת רומן לפני שהוא מגיע הביתה.  

לעומת זאת, מקרה מורכב הוא כזה שהחושד אינו יודע כמעט דבר על סדר היום של הבוגד הפוטנציאלי, דבר שידרוש מחוקר בגידות שעות רבות של מעקב במשך כל יום, עד אשר יתגלה אם ניתן לסמוך על נאמנותו של האובייקט או לא.

רבים פונים לחוקר בגידות מתוך אמונה שזה יספק להם תמונות מרשיעות מחדרי חדרים ומצבים אינטימיים. ישנם מקרים שניתן להשיג זאת, אבל יש לקחת בחשבון את נושא החוקיות. חוקר פרטי כפוף כמו כל אדם לחוקי מדינת ישראל, אבל מעבר לזה חוקר פרטי מחויב ברישיון מקצועי שניתן ע"י משרד המשפטים, ומכוח הדבר, זה נותן לו את הזכות לקיים בכלל חקירה פרטית.

פעילות חקירתית והתייחדות: רכיבים מרכזיים בחקירה ופענוח בגידות

אז במגבלות החוק, חוקר בגידות יחשוף בעיקר עבור לקוחותיו נתונים וצילומים אשר ימחישו את שני המרכיבים הבאים: הראשון, זמן התייחדות. במסגרת פעילות חקירתית, כאשר הנבדק ימצא את עצמו מתבודד עם אדם אחר זה עשוי להיחשב כזמן הולם להתייחדות. זה יכול להיות בתוך רכב בחניון חשוך, בדירה מסוימת, מקום בטבע, בעבודה ועד למלון ששוכרים בו חדרים לפי שעות.

המרכיב השני הוא סימנים אינטימיים. במידה וחוקר פרטי לא יכול לספק ראיות מחדרי חדרים, הוא בהחלט יכול להסתמך על תמונות שיספקו מידע על רמת האינטימיות בין הנעקב אל מול האדם שהוא מתרועע איתו. זה יכול כמובן להיות נשיקה ממושכת בזמן המפגש, ליטופים וחיבוקים לא שגרתיים תוך כדי הליכה משותפת ברחוב, לנגוע זה בזו במקומות שנחשבים טבעיים בין בני זוג כגון נגיעה בירך של האדם השני בזמן ישיבה בבית קפה וכל דבר דומה.

השילוב של שני המרכיבים האלה ממחישים בקלות מעשה של בגידה ללקוח ועד לכל ערכאה משפטית. חשוב להוסיף, שמעבר לכל מה שרשמתי עד כה, חייבים להשלים עוד נתונים כדי שמלבד תמונה טובה, ששווה אלף מילים, דו"ח שיספק חוקר פרטי חייב לכלול את זמן הארוע, המקום המדויק שזה קרה, מה בדיוק הוא ראה ותיעד, ולבסוף, מי האדם הנוסף ששותף למעשה. 

אני כאן לרשותכם

השאירו הודעה ואענה בהקדם!

מאמרים נוספים

לרשותכם לאורך כל הדרך

אז מה כבר יכול להדהים חוקר פרטי שכבר ראה הכל ?

עוד רגע תדעו.

עד אז, תנו לי לקחת אתכם למסע מטורף בין שקרים לאמת, בין מרכזי "נשים עובדות" לארכיונים מאובקים משנות החמישים, בין חדרי לידה לבתי קברות, בארץ ובחו"ל. נפגוש קבצנים, נפגוש מיליונרים, ולעיתים נפגוש את שניהם באותו אדם. יחד נפצח את התעלומות ונגלה כמה מהטריקים הסודיים שרק חוקרים פרטיים יודעים.

כאן תגלו כמה מסיפורי החקירות האמיתיים, המרגשים, המצחיקים והכואבים ביותר שתשמעו אי פעם. סיפורים מהחיים ושל אנשים אמיתיים, שאיבדו מישהו יקר והיו חייבים חוקר פרטי כדי למצוא אותו ולעשות לעצמם קלוז'ר בשביל הפצע הפתוח בנפשם.

ויש כאן גם סוד נוסף, ענק, שאפילו אני לא ידעתי עליו. והתפקיד שלקחתי על עצמי בחיים הוא לדעת.

סאם זיברט, חוקר פרטי ובעל משרד חקירות ידוע, כותב טור קבוע בעיתונות מזה 20 שנה. בספר ביכורים זה הוא חושף את פרטי התעלומה המסתורית שליוותה אותו כל חייו.