הרגשה שהיא בוגדת

כולם מכירים את חמשת החושים שיש לכל אדם, ובזכות אילו נוצרות אין סוף של קליטות חושיות. זה תהליך טבעי ונכון, אלא שלעיתים אותו הדבר שראינו או שמענו עשוי להתפרש אחרת לגמרי בין אדם לאדם. הבעיה לא נעוצה בחושים עצמם, אלא בפרשנות שלהן, שמייצר הרגשות שעשויות גם להיות כוזבות לחלוטין.

איך להבין שלא מדובר בסתם רגש?

"יש לי הרגשה שהיא בוגדת" אני שומע את זה פעם אחר פעם בפגישות העבודה שלי כחוקר בגידות. זה לא מקרי שהם בוחרים בנוסח המדויק הזה של המשפט כי אכן זו רק הרגשה. למעשה, הם לא היו מגיעים לחוקר פרטי אילו הם ידעו כבר את האמת. המדהים בעיני זה לגלות מה יצר את אותה הרגשה, ועד כמה לפעמים זה הזוי ולא מציאותי, ועד כמה גם זה מדויק ונכון.

לפני כמה שנים הכרתי לקוח חביב בשם אבי, שהרגיש שאשתו בוגדת בו. אשתו עובדת עבודת יום קבועה בבנק, ובערבים היא תמיד בבית. היחסים שלהם ידעו לא מעט עליות ומורדות, אלא שבשנתיים האחרונות חלה מעט הסלמה ביחסים וזה ניכר בריחוק שלה ממנו. הם עדיין התנהלו כמשפחה, קיימו יחסי אישות, ניהלו באופן רגיל את הבית אבל משהו בהתנהגות שלה היה מרוחק. פחות שיחות של ממש, ויותר יציאות שלה בשעות הערב עם חברות מהעבודה.

אבי מעולם לא חשד בה קודם, וגם כשפנה אלי הנטייה שלו הייתה לא להאמין שזה יתכן, אלא שאירוע אחד ספציפי גרם לו להרגשה חזקה שהיא בוגדת בו. אשתו יצאה ערב אחד עם חברות והוא התקשר אליה כדי לברר משהו שצריך לבית. "מה זה הרעש הזה?" שאל כשבקושי שמע אותה דרך הקו ואשתו הסבירה שיש רעש חזק מהטלוויזיה בבית הקפה שבו היא יושבת. "וואלה. איפה את ?" שאל באמת בתמימות והיא מסרה לו את שם המקום. השיחה נסגרה ומשהו בבטן התהפך לו. למחרת בבוקר, הוא ניגש אל אותו בית קפה, נכנס פנימה ולא ראה אף מכשיר טלוויזיה תלוי על הקיר. הוא הבין שהיא שיקרה לו ובמקום להתעמת איתה בחר לפנות לחוקר פרטי.

אני מודה שכבר בפגישה היעוץ הראשונית לא ראיתי את הדברים כמוהו, אבל גם אין לי יכולת נבואית. עשיתי לבקשתו את המאמצים שאני נוהג לעשות במקרים של גילוי בגידות, ולא חשפתי שום סממן חריג שמעיד על מעילה באמון. כשראיתי שאבי מתקשה להירגע, החלטתי לגשת בעצמי לאותו בית קפה, ואכן הוא צדק שאין שום מכשיר טלוויזיה תלוי על הקיר. אלא שהגדלתי לעשות ופניתי לשוחח עם אחד העובדים. זה השלב שגיליתי שבכל ערב הם תולים מסך נפתח בחצר, כדי לשדר בו את ליגת הכדורגל באמצעות מקרן נייד, מה שלא בא לידי ביטוי בשעות היום. אבי נרגע והפסיק להרגיש שהיא בוגדת בו.

לכן אין לי כל ספק שאנשים מרגישים דברים, וזה בזכות חושים טובים שיש להם, אלא שהפרשנות האישית שלהם היא זאת ששמה אותם במצב של סכנה. במהלך הקריירה שלי כחוקר פרטי, שמעתי תחושות כאלו רבות של הלקוחות שלי, וזה תמיד נבע ממשהו שהם ראו, שמעו, מיששו או הריחו. "היא חזרה עם ריח של סיגריות", "היא התקלחה בבוקר, דבר שהוא לא שבשגרה", "היא קונה יותר בגדים", "היא משקיעה בספורט" וכל דבר דומה. אין לי בכלל ספק שאותם אנשים מזהים את מה שהם חשים, וגם ברור לי שאין להם שליטה על המחשבות הרעות שנלוות לזה, מה שמייצר לפעמים הרגשה שהיא בוגדת.

על אף שאני חוקר בגידות, ואני מתפרנס מזה, אני פועל באחריות לגבי מצבם של אלו שפונים אלי, כיוון שמדובר לא פחות מדיני נפשות, ומעורב בזה עתידו של האדם עצמו ומשפחתו. לכן ראוי וכדאי שהדברים יתנהלו מתוך סדר לוגי מסוים. נקודת המוצא של כל קשר אמור להיות אמון מלא, ושזה היסוד שנכון לבנות עליו יחסים טובים ומאפשרים. אכן קורה שלפעמים הנסיבות השונות של החיים גורמות לנו לקלוט משהו בחושים, מה שעלול גם לייצר הרגשות שונות, לרבות הרגשה שהיא בוגדת. אני מודע לכך שהמחשבה הזאת היא נוראית, אבל עדיין חשוב לזכור שכרגע זו רק הרגשה.

דברים שאסור לעשות

 יש שתי טעויות קריטיות נפוצות שאנשים במצב כזה עושים כאלה. הראשונה, היא להתעמת עם בת הזוג על אותה הרגשה שיש להם, ובכך הם חושפים את חשדם. הבעיה היא שברוב הגורף של המקרים הם נענים בהכחשה, מה שמשאיר אותם לאורך זמן עם ההרגשה הרעה, ומבלי שיש באפשרותם כרגע לחשוף את האמת, ובידיעה שמאותו רגע היא עשויה להיזהר במעשיה או להימנע. 

הטעות השנייה, וגרועה אף יותר, היא שאנשים רבים מתייחסים להרגשה שלהם כאל אמת מוחלטת, ומחליטים החלטות גורליות על סמך זה, כגון גירושין. משפחות רבות מדי נהרסו בצורה כזאת.

כאדם וכאיש מקצוע, חוקר בגידות, אין לי את היכולת לשלוט בתחושות או בפרשנות של אנשים שאני בא איתם במגע, ועדיין העצה הטובה ביותר שאני יכול להגיד להם שאם הם הגיעו להרגשות שליליות שכאלו, הפעולה הכי טובה שהם יכולים לעשות למען עצמם זה לשאוף לחיות כמה שיותר עם האמת. האמת הוא נתון עובדתי, והיא לא מושפעת מרגשות, סממנים או רמזים. האמת צריכה להיות מוחלטת שבה נחשפים לתמונה הרחבה ולא רק לתחושה. חוקר פרטי אמנם יכול לסייע בגילוי בגידות בצורה טובה בזכות הנסיון הרב שצבר במצבים כאלה, דבר שאמנם עולה כסף, אבל בוודאות חוסך זמן יקר, מריבות, חוסר סבלנות, מריטת עצבים, התדרדרות באיכות הזוגיות ועוד. זה לא אומר שחייבים להגיע לחוקר פרטי כדי להשיג את האמת, אבל כן חייבים לשאוף לנתונים אמיתיים בכל דרך.

אני כאן לרשותכם

השאירו הודעה ואענה בהקדם!

מאמרים נוספים

לרשותכם לאורך כל הדרך

אז מה כבר יכול להדהים חוקר פרטי שכבר ראה הכל ?

עוד רגע תדעו.

עד אז, תנו לי לקחת אתכם למסע מטורף בין שקרים לאמת, בין מרכזי "נשים עובדות" לארכיונים מאובקים משנות החמישים, בין חדרי לידה לבתי קברות, בארץ ובחו"ל. נפגוש קבצנים, נפגוש מיליונרים, ולעיתים נפגוש את שניהם באותו אדם. יחד נפצח את התעלומות ונגלה כמה מהטריקים הסודיים שרק חוקרים פרטיים יודעים.

כאן תגלו כמה מסיפורי החקירות האמיתיים, המרגשים, המצחיקים והכואבים ביותר שתשמעו אי פעם. סיפורים מהחיים ושל אנשים אמיתיים, שאיבדו מישהו יקר והיו חייבים חוקר פרטי כדי למצוא אותו ולעשות לעצמם קלוז'ר בשביל הפצע הפתוח בנפשם.

ויש כאן גם סוד נוסף, ענק, שאפילו אני לא ידעתי עליו. והתפקיד שלקחתי על עצמי בחיים הוא לדעת.

סאם זיברט, חוקר פרטי ובעל משרד חקירות ידוע, כותב טור קבוע בעיתונות מזה 20 שנה. בספר ביכורים זה הוא חושף את פרטי התעלומה המסתורית שליוותה אותו כל חייו.