אישה לא אמינה

כחוקר פרטי אני עוסק בלי סוף בשאלות של אמינות, ומבין שבין כל הערכים והתכונות שיש באדם, אמינות מקבל מעמד שונה מול האחרים. זו נקודה שבאה לידי ביטוי בכל תחומי החיים, ולא רק כשעוסקים בגילוי בגידות.

נסו להיזכר מה היה הכי חשוב לכם באיש מקצוע כלשהוא שהזמנתם הביתה ? האם הידיעה שיש לו תעודת בגרות ? או שהוא למד תואר ראשון ? שהוא הרבה שנים בתחום ? אולי שיש לו הרבה עובדים ? אתם תגלו שהדבר הכי דומיננטי שתרצו לדעת עליו מראש זה האם ניתן לסמוך עליו. האם הוא ראוי לאמון. זה יהיה הנתון החשוב ביותר לפני היתר.  

כל דבר כמעט אפשר למדוד אותו על טווח מסוים. נניח שהייתי צריך למדוד את רמת המקצועיות של מישהו, כל תשובה יכולה להיות נכונה. 100% מקצועי, 90%, 50% וכן הלאה. אבל כשמודדים אמינות של מישהו אין שם טווח. זה שחור או לבן. או 100% או 0%. אין משהו באמצע. זה לא אומר שאותו אחד משקר כל הזמן, אלא שהפעם האחת היחידה שהוא אמר משהו שהוא לא נכון או הפעם הבודדת שהוא לא היה ראוי לאמון, האפיל על המעמד שלו וסימן אותו כמישהו לא אמין.

הפחד כמקור לשקרים: חקירת התופעה מנקודת מבט פסיכולוגית

כחוקר בגידות שוחחתי רבות עם אנשים משני הצדדים, החושדים והבוגדים, ובשלב כלשהוא עולה שאלה של למה ? למה אנשים משקרים? האם קיים דפוס לבגידות? אני מניח שאין תשובה אחת, וחלק מהשקרים ניתן לשייך למעשים של רוע, זדון, ועד אפילו מעשה פתולוגי כרוני. אני מאמין שהרוב הגורף של השקרים מקורם בפחד. זה יהיה נכון ונח יותר להגיד במקום שקר, שיש פשוט פחד לספר את האמת. פחד להתמודד, פחד מההשלכות, פחד מתגובות לא רצויות ועונשים. 

אפילו שכחוקר פרטי יש לי אין סוף דוגמאות מהשטח, אקח בשביל ההמחשה מקרה קל, אבל קודם צריך להסכים ולקבל שאמון הוא הבסיס לכל קשר שהוא. לא משנה אם הוא עסקי, חברי או משפחתי. כשיש אמון, ניתן לבנות עליו יחסים מעולים. בהנחה שהיו יחסים כאלו, ברגע שהאמון נשבר, והאדם הפך ללא אמין, זה משפיע אוטומטית על כל מה שכבר נבנה בעבר, ויחרב את העתיד. זה גם מסביר למה אמון הוא דבר בסיסי. זה היסוד.

כיצד חוקר פרטי עובר סיכונים כדי להשיב אמון?

אחד האתגרים הרבים שיש לי כחושף בגידות, הוא להמחיש ללקוחות שלי, שנמצאים כרגע במשבר אמון ענק עם האדם הכי קרוב ויקר להם, ושהם בשלב זה לא מאמינים לו, שניתן גם לסמוך עליי כחוקר פרטי, ושאני כאן כדי לעזור להם לצלוח את המשבר, ולא להרוויח על חשבונם. זו משימה לא פשוטה בכלל, כיוון שאם אדם סמך בעיניים עצומות על בת הזוג שלו, וזה נשבר, הוא אוטומטית ישליך את אותו יחס על אנשים אחרים שהם פחות חשובים לו. זה הטבע האנושי, וזה הלך המחשבה. אם מישהו כל כך קרוב לך שיקר לך, אז למה שאדם אחר לא ישקר לך גם ?! זה ממחיש את האדוות של כל שקר.

נחזור לדוגמא ואכתוב על זוג נורמלי שמנהל את חייו בשגרה, ושיש להם קשר טוב. בשלב כלשהוא, האישה מחליטה לפנק את עצמה עם סט בגדים חדש, וכשהיא מגיעה הביתה עם השקיות, היא מקבלת יחס ביקורתי ונוקב מצד בעלה. מסתבר, שמבחינתו, היא בחרה את הזמן הכי לא מתאים להוציא כספים מהחשבון. היא מבחינתה, חושבת שהוא מגיב באופן לא פרופורציונאלי למצב, והוא גם קצת קמצן בכל מה שקשור לצרכים שלה, כי רק לאחרונה הוא הוציא הרבה כסף כדי לשדרג את חדר העבודה שלו בבית.

מבט על התמודדות והשלכות של סכסוכים כספיים בין בני זוג

מהעימות הזה יכולים להיוולד שלוש אפשרויות. האופציה הטובה ביותר היא שבני הזוג האלו ישוחחו על זה ויגיע להבנה מחודשת על הדרך להוציא כספים ולטובת מה. שיחה ממקום של הבנה. המצב הגרוע יותר הוא שאותה אחת תסרס את עצמה ותימנע מהוצאות כספיות, בעיקר ממקום של פחד ובטח לא כי היא מסכימה לזה באמת. אלא לעיתים מגלים שקיימת אפשרות שלישית, וזה שאותה אחת תמשיך לבצע רכישות, אבל תשקר לגביהן ותסתיר אותם כמו להחביא את הבגדים בארון, להגיד לו שהיא סה"כ החליפה מתנה שקיבלה, שתחפה על העלויות הכספיות בתוך רכישות לגיטימיות (מבחינתו) אחרות. באותו רגע היא הופכת לאישה לא אמינה, ולו רק בגלל שהיא לא טיפלה בעימות הזה כמו שצריך, ומתוך זה שהיא פוחדת להתעמת איתו, או להתמודד עם המצב, ולכן בוחרת בדרך של מעילה באמון.

אני לא נכנס לדיון אם זה נכון או צודק, אלא רק מציין שזה קורה במציאות. גם בדוגמא הקלה שנתתי ובטח לבטח במצבים מורכבים יותר. החיים גורמים לאנשים לסטות מהדרך הישרה והמקובלת, ובעיקר כי הם מאמינים שהם עושים את הדבר הנכון בהתאם לנסיבות, ומהפחד להתמודד עם ההשלכות של האמת הפשוטה. גם אם זה בביצוע מעשים של מעילה באמון, ובמחיר של סיכון היחסים עצמם. לרוב, הם מאמינים שהאמת לא תיחשף לעולם.

גם בעולם של גילוי בגידות זה קורה והרבה, ואני, כחוקר פרטי, נתקל גם בנשים רבות לא אמינות. לא משנה כרגע איזה סיפור הן מספרות לעצמן שיכול להצדיק את המעשים שלהן, ולא משנה אם יתכן שיש צדק במצב שנוצר, אלא רק העובדה שהן בחרו בדרך של מעילה באמון כדי לשרוד את הקשר הזוגי, איכשהוא. יאמר לזכותן, שסביר יהיה להגיד שהן לא עושות את זה כדי לפגוע בבני הזוג שלהן, אלא רק להחביא זאת ממנו כדי שלא ידע. יחד עם זאת, אישה לא אמינה תגלה שהאמת חזקה יותר מכל סיפור שהוא, והיא נוטה לחלחל החוצה במהירות, כך שזה לא באמת חוסך את ההתמודדות מולו אלא רק מעכב אותו לזמן אחר.

אני כאן לרשותכם

השאירו הודעה ואענה בהקדם!

מאמרים נוספים

לרשותכם לאורך כל הדרך

אז מה כבר יכול להדהים חוקר פרטי שכבר ראה הכל ?

עוד רגע תדעו.

עד אז, תנו לי לקחת אתכם למסע מטורף בין שקרים לאמת, בין מרכזי "נשים עובדות" לארכיונים מאובקים משנות החמישים, בין חדרי לידה לבתי קברות, בארץ ובחו"ל. נפגוש קבצנים, נפגוש מיליונרים, ולעיתים נפגוש את שניהם באותו אדם. יחד נפצח את התעלומות ונגלה כמה מהטריקים הסודיים שרק חוקרים פרטיים יודעים.

כאן תגלו כמה מסיפורי החקירות האמיתיים, המרגשים, המצחיקים והכואבים ביותר שתשמעו אי פעם. סיפורים מהחיים ושל אנשים אמיתיים, שאיבדו מישהו יקר והיו חייבים חוקר פרטי כדי למצוא אותו ולעשות לעצמם קלוז'ר בשביל הפצע הפתוח בנפשם.

ויש כאן גם סוד נוסף, ענק, שאפילו אני לא ידעתי עליו. והתפקיד שלקחתי על עצמי בחיים הוא לדעת.

סאם זיברט, חוקר פרטי ובעל משרד חקירות ידוע, כותב טור קבוע בעיתונות מזה 20 שנה. בספר ביכורים זה הוא חושף את פרטי התעלומה המסתורית שליוותה אותו כל חייו.