איך לדעת אם אשתך בוגדת?

רוצה לדעת אם אשתך בוגדת בך ? רוב הסיכויים שלא תדע את זה מראש. האמת, זה לא מדויק. יותר נכון יהיה להגיד שזה יקח זמן לדעת את זה. כמה זמן ? זה תלוי בהבנה של המצב וגם של המציאות אבל עצם העובדה שתפנה לחוקר פרטי יכול לעזור לקדם את ההבנה הזאת.

כחוקר בגידות יצא לי לשוחח בממוצע עם עשרות לקוחות פוטנציאליים בכל חודש, על פני שנים רבות של פעילות. הפניות הראשוניות הן גם של נשים וגם של גברים. כל מה שארשום כעת הוא אמנם הכללה כי היא משקפת את הרוב הגורף, ומובן וברור שתמיד יש יוצאים מהכלל. כך שלא לקחת את דבריי באופן אישי.

חוסר האמון ביכולת הזיהוי: המגבלה העיקרית בחשיפה לבגידות

הקהל שאני מדבר עליו הם גברים שחשדו בנשים שלהן ופנו אלי לטובת חשיפת בגידות. אחד המחסומים הבסיסיים שאני נתקל בשיחות איתם היא חוסר היכולת שלהם להאמין שמצב של בגידה אכן יכול לקרות בחייהם. זו תופעה שונה לגמרי מקהל של נשים. אני יודע שזה נשמע די מוזר כי בכל זאת הם קבעו פגישה עם חוקר פרטי, ועדיין יש פער גדול בין הפניה שלהם לבין אותה יכולת להאמין בזה. ברמה העובדתית, החלק הראשון של כל פגישה היא לגרום להם לראות את הדברים באופן אובייקטיבי וזו לא משימה קלה.

אנסה להסביר את זה אחרת כדי שדברים לא יצאו מהקשרם. זה לא שנשים חשדניות יותר, אבל גם נשים שממש מאמינות בבעלים שלהן, ברוב הגורף של המקרים לא ישללו אפשרות של בגידה כאשר הן יתקלו בסממנים שגורמים להן לחשוד. גברים לעומת זאת יכולים לעיתים להבחין בסימנים שלא משאירים הרבה מקום לספק, ועדיין יתקשו לקבל את זה וימשיכו לסרב להאמין שהיא לא אמינה. הם בקלות ימצאו גרסה אלטרנטיבית לסממן שראו, ויספרו לך סיפור אחר, ולו רק שזה לא יהיה משהו שמרמז על בגידה. שוב, זה בדיוק חוסר היכולת שלהם להאמין בזה, בלי קשר אם זה קורה במציאות או לא.

האתגרים הטמונים בהכרת האמת

אני סבור שהמקור של התופעה הזאת נעוצה באמונות שאנשים מאמצים עם השנים. אני אומר את זה רק על סמך מה שהכרתי באופן אישי כחוקר בגידות, שלמד רבות בחייו על התנהגות אנושית. במציאות של היום, כאשר הדעה הרווחת היא שגברים בוגדים הרבה יותר מנשים, ואם כבר אישה בוגדת אז זה במצבים חריגים או מאד קיצוניים במשפחה, אז אפשר להבין מדוע קשה להאמין בזה. אבל זה לא המצב באמת. בפועל, גברים בוגדים באופן גורף עם נשים, ואישה רווקה או גרושה עשויה להיות תובענית יותר בציפיות שלה מהמאהב מאשר אישה נשואה.

לכן, רוצה לדעת איך יודעים אם אשתך בוגדת בך ? הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לנטרל את כל האמונות הגורפות, ההשקפות הסובייקטיביות ומכלול הדעות שלך בנושא הזה, ותאפשר לנתונים אמיתיים לזרום ולהגיע אליך עד למצב שתדע בוודאות את האמת, לטוב או לרע. זאת הדרך היחידה. רבים פונים לחוקר פרטי בשביל גילוי בגידות, אבל זו לא בהכרח הדרך היחידה לדעת את האמת. מבחינתי, כל דרך שתאפשר לך לחשוף נתונים אמיתיים משרתת את הפער בין האמונה למציאות.

עתה, אם הגעת למצב שאתה מסוגל לקבל את המצב כמו שהוא, לטוב או לרע, בלי שיקולים מוקדמים, אפשר לעזור למישהו להתבונן ולאבחן אם הסימנים שזיהה אכן מהווים רמז לבגידה או לא. זה ממש חלק מתפקידו של חוקר בגידות לעזור בתהליך הזה גם כדי שחלילה לא יהיה מצב הפוך, ותהיה חשדנות יתר ושלא לצורך.

הכרת הסימנים: שינוי תקשורתי והתנהגותי כסמני בגידה

הסממן הבולט ביותר בעיני הוא שינוי תקשורתי והתנהגותי לרעה, אבל זה גם עשוי להיות מתעתע אם לא מבינים את הרעיון הכללי. בשום אופן לא צריך לייחס משבר נקודתי בתקשורת או לבקר התנהגות שלה במצב ספציפי כרמז לבגידה. השלב ששינוי התנהגותי הופך לסממן מעיד זה רק אם חלו עליו שני הפרמטרים הבאים: זה שונה באופן מהותי ממה שהיה ביניכם בעבר, וזה קורה באופן כרוני.

היה לי לקוח לפני כמה שנים שסיפר כי במשך שנים הרגיש את היחס המוערך והמועצם של אשתו כלפיו. "היא הייתה מנשקת את האדמה שאני דורך אליה" היו אחת ההתבטאויות שלו. בשנה שבה הכרנו החלה התדרדרות שהגיעו להתבטאויות חדשות כגון: "מי אתה בכלל ?!" או "אתה אפס". כמה שלא תשאלתי את אותו גבר לא הצלחנו למצוא אירוע כלשהוא שעשוי היה לגרום להתדרדרות הזאת, ואשתו כמובן לא נידבה מידע גם. זה עדיין לא גרם לו להאמין שאולי יש מישהו אחר בחייה, אבל הוא בהחלט חשד עד שהחליט לקחת חוקר פרטי. היום אני יכול להגיד שהוא גם בדק ומצא, אבל אז היה לו קשה להאמין בזה מראש.

לקוח אחר סיפר כי בשנתיים האחרונות אשתו משקיעה המון זמן בעצמה ובגופה, בעיקר בשיעורי כושר. הוא הבחין בשינוי הגופני שלה, והוא גם שם לב למצב הרוח המרומם שנלווה לזה ובסה"כ זה שינוי מאד מבורך. יחד עם זאת, קשה לו שלא להרים גבה לשעות המרובות ששיעורי הספורט הללו נמשכים. מדובר כל פעם על כשלוש או ארבע שעות, מה שגרם לו לתהות. הוא כנראה לא היה שם לב לזה, אלא שבאופן טבעי הוא קיווה שכל השינוי הזה שחל בה, יחלחל בצורה חיובית אל המערכת הזוגית שלהם. ההיגיון הפשוט אומר שאם כל כך טוב לך, את תפזרי את זה גם הביתה. אבל בפועל קרה בדיוק הפוך. ככל שהיא השתנה, היא פחות שוחחה איתו שיחות אמיתיות, אלא רק החלפות מידע קונקרטיות בקשר לילדים. היו ביניהם פחות יחסי אישות. הוא גם הרגיש ההתנשאות ואת הזלזול שלה בו בין השורות. זה כבר הפך לסימן לא טוב עבורו. לא רק עבור הזוגיות, אלא גם בהקשר של קשר אינטימי אחר. זה כבר הביא את אותו בחור אלי כחוקר פרטי לגילוי בגידות.

אז אם אתה מסוגל לראות את הדברים כמו שהם מבלי להירתע, מזהה שינוי כרוני התנהגותי לרעה, רמת התקשורת מתדרדרת מפעם לפעם וכל זאת שונה מאד ממה שהיה בעבר, אז בהחלט יש סיכוי טוב שאשתך נמצאת בקשר אחר. חוקר פרטי יעזור לך לאבחן את זה טוב יותר, אבל בעיקר לנהל את המשבר בצורה מיטבית לכל כיוון שתבחר לקחת את זה.

אני כאן לרשותכם

השאירו הודעה ואענה בהקדם!

מאמרים נוספים

לרשותכם לאורך כל הדרך

אז מה כבר יכול להדהים חוקר פרטי שכבר ראה הכל ?

עוד רגע תדעו.

עד אז, תנו לי לקחת אתכם למסע מטורף בין שקרים לאמת, בין מרכזי "נשים עובדות" לארכיונים מאובקים משנות החמישים, בין חדרי לידה לבתי קברות, בארץ ובחו"ל. נפגוש קבצנים, נפגוש מיליונרים, ולעיתים נפגוש את שניהם באותו אדם. יחד נפצח את התעלומות ונגלה כמה מהטריקים הסודיים שרק חוקרים פרטיים יודעים.

כאן תגלו כמה מסיפורי החקירות האמיתיים, המרגשים, המצחיקים והכואבים ביותר שתשמעו אי פעם. סיפורים מהחיים ושל אנשים אמיתיים, שאיבדו מישהו יקר והיו חייבים חוקר פרטי כדי למצוא אותו ולעשות לעצמם קלוז'ר בשביל הפצע הפתוח בנפשם.

ויש כאן גם סוד נוסף, ענק, שאפילו אני לא ידעתי עליו. והתפקיד שלקחתי על עצמי בחיים הוא לדעת.

סאם זיברט, חוקר פרטי ובעל משרד חקירות ידוע, כותב טור קבוע בעיתונות מזה 20 שנה. בספר ביכורים זה הוא חושף את פרטי התעלומה המסתורית שליוותה אותו כל חייו.