חוקר פרטי אזורי שירות

לכל לקוח פוטנציאלי יש השיקולים שלו איך לבחור במשרד חקירות כזה או אחר, וכל אחד גם יעשה זאת בהתאם לאמונות וההשקפות שלו. הנחת היסוד שלי שאף אחד מאיתנו לא נמצא בקשר קבוע עם חוקר פרטי ורק כשעולה הצורך, הלקוח יתחיל לבחון עם עצמו כיצד לבחור את המשרד איתו הוא רוצה לפתור את בעיותיו.

מובן וברור שכל אחד ירצה חוקר פרטי מיומן, שידע לעשות את העבודה הכי טוב שניתן, עם סיכוי ההצלחה הגבוהים ביותר לפתור את הסיטואציה שהוא נקלע אליה. הנקודה היא שלרוב יש לנו one shot לעשות את זה ולכן עוד יותר כדאי שנבחר נכון ומדויק, מה שלבטח לא מקל על הלחץ או על הבחירה. מהמקום הזה זה מתחיל להתערבב עם שיקולים אחרים.

השיקול הראשון לרוב הוא כלכלי. יש לקוחות פוטנציאליים שעושים סבב טלפונים מול חוקרים פרטיים כדי להבין את העלויות, ובלי לשים לב הם נותנים למחיר לנהל את הבחירה שלהם. החיסרון במה שהם עושים זה שמקור ההשוואה לא נכון. לא ניתן להשוות חקירה של אחד לחקירה של אדם אחר. כל חוקר פרטי ישתמש באמצעים שונים ודרכי פעולה אחרות כדי להשיג את היעד המבוקש, ואף אחד מהם לא יכול להבטיח, חוקית וגם מקצועית, את התוצאה, ולכן כל מה שנשאר זה למכור את הדרך שלהם. אבל בכל מקרה זה לא בר השוואה. בעולם המכירות תמיד אומרים תשווה תפוח לתפוח, ולא תפוח לתפוז.

בנוסף, גם אם ניקח מרכיב אחד להשוואה כמו למשל עלות של שעת מעקב, אותו לקוח פוטנציאלי יקבל עלויות בטווח רחב למדי. זה לא באמת המצב, אבל הבעיה נעוצה בדרך שבה מציגים את הדברים. יהיה משרד שיתן לדוגמא עלות של 600 ₪ לשעת מעקב, כאשר אותו משרד לוקח בחשבון שהוא יצטרך צוות של 2 חוקרים (כי זה לרוב המצב), ויחשב עלות ממוצעת של ק"מ, ויוסיף על הכל מע"מ וכך הוא הגיע לסכום שחישב. לעומת זאת, יהיו משרדים שיגידו 250 ₪ לשעה, ורק לאחר שהלקוח יגיע אליו למשרד יאמרו לו שבמקרה שלו קיים צורך בצוות של 2 חוקרים, משמע 250 כפול 2, ועל זה יש עלויות של קילומטרז, ובנוסף מע"מ כחוק. הסכום בקלות עשוי לעבור את הסכום שהמשרד הקודם הציע.

שיקול נוסף הוא להאמין שגודלו של משרד החקירות יקבע את החקירה. יהיו כאלו שעצם זה שהמשרד גדול זה מעיד על הפעילות שלו, כי עובדה שהוא מחזיק כך וכך חוקרים פרטיים. ובכלל, כמות חוקרים גדולה בטח מעידה על פריסה ארצית, ולכן השירות שלהם יהיה מהיר וטוב יותר. בפועל, יתכן שזה המצב ויתכן שאותו משרד מתקיים בזכות מכרז ספציפי שקיבל מול משרד ממשלתי, ואשר הפעילות הזאת גוזלת את הזמן והפניות של המשרד כאשר צריך לטפל במשהו שחורג מהתבנית שהם רגילים לעבוד בה. מנגד, יהיו כאלה שדווקא יחשבו שעדיף לעבוד עם משרד חקירות קטן, ושבעל המשרד יהיה מעורב באופן אישי בחקירה. בגלל שהמשרד קטן, המשרד גם "רעב" לעוד חקירה ואולי כך גם ניתן להשפיע על עלות החקירה לטובת הלקוח.

בעיני, כל תשובה היא נכונה, כי כל מצב עשוי להתרחש אכן במציאות, ובטח יש השקפות, רעיונות ודעות שבכלל לא העליתי על דעתי. לכן אומרים שאיש באמונתו יחיה. יחד עם זאת, אני מאמין שקיים מדד אחר שכדאי ורצוי לקחת בחשבון והוא אך ורק נסיון מוכח.

מובן וברור שיש לשכור משרד חקירות רשוי. זה מבטיח שהפעילות שלו חוקית והוא קיים לפחות את מינימום שנות הפעילות שדורשים קבלת רישיון, משמע נסיון. הדבר הבא הוא ותק של משרד חקירות. לדוגמא, אני חוקר פרטי משנת 1990, והמשרד הוקם בשנת 1995. אני מאמין שכל כך הרבה שנות פעילות מעידות על התמדה והצלחה ולא על שום דבר אחר.

לגבי אזורי שירות, חשוב להבין שחקירה פרטית עוסקת באיסוף מידע, וזה מתבצע בדרכים רבות, ואחת מהם זה לדעת להפעיל את האדם הנכון במקום הנכון. גודל המשרד ומספר החוקרים המועסקים בו אינו משפיע על הבחירה הזו, לדעתי, וקל להסביר למה. בגלל שאופי העבודה בעולם של חקירות פרטיות הוא דינמי, אינטנסיבי וגמיש כמעט ולא קורה שחוקר פרטי מועסק במשרד חקירות כשכיר רגיל, אלא רוב הסיכויים שזה יהיה כפרילנסר (קבלן משנה) שמקבל את התמורה שלו בהתאם לפעילות שהוא מבצע בפועל. לכן, קל למשרד חקירות לפצל את החקירה לחוקרים שונים בהתאם לצורך, ובהתאם לאזורי השירות שהוא צריך.

לפני כמה שנים ביצעתי מעקב בירושלים, והייתי צריך להוכיח שנשוא החקירה שלי מנהל משק בית משותף עם גרושתו ומידע נוסף על פעילותו העסקית הנוכחית. תוך כדי אחד מימי המעקב זיהיתי אותו ואותה יוצאים מהבית עם מזוודות והחלו בנסיעה דרומה עם הרכב. חצי שעה מאוחר יותר הם היו על כביש 90 לכוון דרום ים המלח. בשלב הזה עוד הייתי איתם, אלא שהם חלפו את אזור המלונות ונראה כי כוונתם לנסוע לאילת. האופציה המתבקשת היא להמשיך את הנסיעה אחריהם, דבר שמן הסתם יעלה את תקציב החקירה עבור הלקוח בגין קילומטרים של נסיעה והשעות הרבות. יחד עם זאת, כמו שרשמתי קודם, ניסיון קודם עם חוקרים עצמאיים ברחבי הארץ אפשרו לי לפנות לאחד הקולגות שלי באילת שפשוט חיכה לו בכניסה לעיר וליווה אותו אל המלון שלו ומשם הלאה.

לסיכום, חוקר פרטי מיומן אינו תלוי רק ביכולת שלו אלא גם מכיר ביכולתם של אנשי הקשר שצבר במהלך השנים, בין אם זה בארץ ובחו"ל, ובין אם זה בזכות מיומנות ספציפית של כל אחד או המיקום שהוא נמצא.

אני כאן לרשותכם

השאירו הודעה ואענה בהקדם!

מאמרים נוספים

לרשותכם לאורך כל הדרך

אז מה כבר יכול להדהים חוקר פרטי שכבר ראה הכל ?

עוד רגע תדעו.

עד אז, תנו לי לקחת אתכם למסע מטורף בין שקרים לאמת, בין מרכזי "נשים עובדות" לארכיונים מאובקים משנות החמישים, בין חדרי לידה לבתי קברות, בארץ ובחו"ל. נפגוש קבצנים, נפגוש מיליונרים, ולעיתים נפגוש את שניהם באותו אדם. יחד נפצח את התעלומות ונגלה כמה מהטריקים הסודיים שרק חוקרים פרטיים יודעים.

כאן תגלו כמה מסיפורי החקירות האמיתיים, המרגשים, המצחיקים והכואבים ביותר שתשמעו אי פעם. סיפורים מהחיים ושל אנשים אמיתיים, שאיבדו מישהו יקר והיו חייבים חוקר פרטי כדי למצוא אותו ולעשות לעצמם קלוז'ר בשביל הפצע הפתוח בנפשם.

ויש כאן גם סוד נוסף, ענק, שאפילו אני לא ידעתי עליו. והתפקיד שלקחתי על עצמי בחיים הוא לדעת.

סאם זיברט, חוקר פרטי ובעל משרד חקירות ידוע, כותב טור קבוע בעיתונות מזה 20 שנה. בספר ביכורים זה הוא חושף את פרטי התעלומה המסתורית שליוותה אותו כל חייו.