איך לתפוס גבר בוגד

לפני כעשרים שנה לערך, ואחרי כעשור של פעילות כחוקר פרטי, כל האנשים שהכירו אותי כבר ידעו במה אני מתעסק ובאותה תקופה חשבו שעיקר העבודה בתחום שלי הוא בגילוי בגידות. זה אוטומטית הביא לשאלות רבות וביניהם את אחת הנפוצות וזה איך לתפוס גבר בוגד ? אומר מראש שאין דרך אחת וכל מקרה הוא לגופו וזה בהתאם לנסיבות המשתנות, אבל יש כמה אבני דרך שעשויות לסייע במסע אחר האמת.

הדבר הבסיסי שאני בוחן כחוקר בגידות ביחד עם לקוחותיי הפוטנציאליים זה את הסממנים שהם גילו לפני שהם פנו אלי, כדי לוודא שהמסקנה שהן הגיעו אליו באמת מצביעה על בגידה אפשרית. אמנם רוב הלקוחות מתקדמים לידי הזמנת חקירה, אבל מנגד היו לא מעט מקרים שבהם שיחה טובה עשתה את הסדר הנכון לבחון מחדש את מה שהן הבחינו בו.

נקודת המוצא הבסיסית שאני בוחן כחוקר בגידות, זה את כמות הניסיונות העצמיים של לקוחותיי לפני שהן פונות לקבל את שרותיי. בין אם הן מנסות לחשוף מידע בכוחות עצמן או התעמתו עם הבעלים שלהם בלי הרף. אני לוקח בחשבון שבטוח היו נשים שהצליחו בדרך הזו, ופשוט לא הכרתי אותן כי לא הייתי נחוץ עבורן יותר, אבל לכל האחרות, ולהערכתי זה הרוב הגורף, אני באמת מכבד את הניסיונות הרבים, אבל חשוב מנגד להבין שיש לזה "מחיר" אחר. כל ניסיון או התעמתות שכשלו, גורמת לאיבוד של יתרון גורם ההפתעה. הרבה יותר קל לתפוס גבר בוגד, שלא מודע שאשתו חושדת בו. מה שנשים לא תמיד מבינות, שהצד השני מבין על סמך השאלות שלהן גם את מקור הדליפה של המידע, וכך הם יודעים להיזהר יותר. למשל: אם תראי לו את ההודעה הכתובה שמצאת, הוא מבין שאת מחטטת לו בנייד, וידאג להבא למחוק הודעות טוב יותר.

אבן הדרך הבא שחוקר פרטי ייקח בחשבון כדי לתפוס גבר בוגד, זה לבחון את סדר היום שלו. מכיוון שלכל אחד יש עבודה אחרת, מחויבות שונה למקום העבודה, ובלי קשר סדר יום משלו, הרי שכל מקרה יהיה שונה מבחינת ההמלצות לביצוע חקירה. לדוגמא, אם הבעל שלך הוא עובד בנק, והתפקיד שלו מחייב עד כדי שאסור לו להיעדר מהעבודה בשעות הפעילות של פתיחת הסניף שלו, הרי שכל מעקב בשעות העבודה לא יהיה רלוונטי לגביו. לעומת זאת, עצמאי או שכיר ששעות העבודה שלו גמישות ולא מחייבות, אלו יהיו שעות קריטיות בשביל לתפוס אותו.

אומרים שאורח לרגע רואה כל פגע, ואישית, אני מאמין שזה נכון. לכן הנקודה הבאה מבחינתי לקראת גילוי בגידות היא לבחון מהצד עד כמה באמת אכפת לו ממנה או מהקשר. עד כמה הוא "דופק" חשבון. כדי שלא אובן שלא כהלכה, זה לא שחור או לבן אלא כל הגוונים האפורים שבדרך. ככל שאני אתרשם מהשיחה שלי עם הלקוחה המזמינה, שבעלה לא ממש משקיע בהסתרות עד כדי שהוא מאד שקוף בצעדיו, ככה גם זה יילקח בחשבון בתכנון המעקב שאצטרך לבצע אחריו. למשל, גברו שמסיים לעבוד בשעות אחרי הצהריים, אבל חוזר לרוב בשעת ערב מאוחרת וכל פעם בתירוץ כזה או אחר, סביר שנקודת הפתיחה תהיה מעקב רק לקראת שעות הערב ולא מתחילת היום.

האומדן האחרון הוא כל אותם מקרים מיוחדים וסימנים שהלקוחה המזמינה מעלה בשיחה. אמנם כל אחד מהם מתייחס לזמן כלשהוא בעבר, ואינו יכול להצביע על מה יקרה בעתיד, אבל להיסטוריה יש נטיה לחזור על עצמה ולכן גם זה יילקח בחשבון. לדוגמא, תירוץ כלשהוא שחוזר על עצמו הוא זמן טוב למעקב. סממן כלשהוא חריג שיש תשומת לב אליו כמו אותם ימים שהוא מתלבש אחרת או מתגלח בבוקר וכדומה.

אלו פחות או יותר המרכיבים שחוקר פרטי מיומן יתחשב בהם לפני שהוא מתכנן שעות פעילות אחרי האובייקט הבא שלו. בסופו של דבר החקירה עצמה תתבצע באמצעות מעקב שיטתי אחרי בעל כזה או אחר, עד שנתרשם שהחשדות כלפיו היו נכונות, או בדיוק להיפך, שנתרשם שהוא בהחלט ראוי לאמון של הלקוחה.

מעקב פיזי לא מתבצע ע"י חוקר פרטי אחד בשטח אלא שניים פחות, וזאת על מנת למקסם את הפעילות ולתת מענה למירב האפשרויות והתקלות שעשויות לקרות. מן הסתם, האובייקט אינו יודע על קיומנו ולכן גם לא "מתחשב" בצרכים שלנו אלא הוא פשוט עושה את מה שהוא עושה, וחוקר בגידות צריך להתאים את עצמו בכל רגע נתון ולהגיב בהתאם. למשל, הבעל מחנה את הרכב שלו בחניה שמצא על הדרך, והוא לא יחכה לחוקר פרטי שמשתרך אחריו עד שהוא יחנה את הרכב שלו. במקרה כזה, חוקר אחד ינטוש את הרכב שלו, והשני ישמור עליו עד שיחזור.

אם יש משהו שמטריד נשים רבות, זאת העובדה שהפעילות עצמה, ואיתה גם שכר הטרחה, מבוסס על שעות עבודה, שאין לה וגם לנו שליטה על הכמות שלה, כי אנו תלויים לגמרי בבעלים שלהן. לטובת העניין, ניתן יחסית בקלות לשערך את היקף הפעילות אחרי השיחה הראשונית, וללא קשר אני באופן אישי יכול לשתף בסטטיסטיקה האישית שלי אחרי 32 שנות פעילות: מעולם לא עבדתי מעבר לחמישה ימי מעקב בתיק אישות. זה אמנם לא יעיד דבר על התיק הבא שלי, אבל אני משוכנע שזה מפיג מעט את החששות על פעילות ארוכת טווח.  

אני כאן לרשותכם

השאירו הודעה ואענה בהקדם!

מאמרים נוספים

לרשותכם לאורך כל הדרך

אז מה כבר יכול להדהים חוקר פרטי שכבר ראה הכל ?

עוד רגע תדעו.

עד אז, תנו לי לקחת אתכם למסע מטורף בין שקרים לאמת, בין מרכזי "נשים עובדות" לארכיונים מאובקים משנות החמישים, בין חדרי לידה לבתי קברות, בארץ ובחו"ל. נפגוש קבצנים, נפגוש מיליונרים, ולעיתים נפגוש את שניהם באותו אדם. יחד נפצח את התעלומות ונגלה כמה מהטריקים הסודיים שרק חוקרים פרטיים יודעים.

כאן תגלו כמה מסיפורי החקירות האמיתיים, המרגשים, המצחיקים והכואבים ביותר שתשמעו אי פעם. סיפורים מהחיים ושל אנשים אמיתיים, שאיבדו מישהו יקר והיו חייבים חוקר פרטי כדי למצוא אותו ולעשות לעצמם קלוז'ר בשביל הפצע הפתוח בנפשם.

ויש כאן גם סוד נוסף, ענק, שאפילו אני לא ידעתי עליו. והתפקיד שלקחתי על עצמי בחיים הוא לדעת.

סאם זיברט, חוקר פרטי ובעל משרד חקירות ידוע, כותב טור קבוע בעיתונות מזה 20 שנה. בספר ביכורים זה הוא חושף את פרטי התעלומה המסתורית שליוותה אותו כל חייו.